loading...

سرزمین تیزهوش ها

بازدید : 204

در کودکی من عاشق مطالعه کردن بودم، این مسئله باعث شد مادرم من را زودتر به مهدکودک بفرستد. علیرغم توانایی هایم در خواندن، در ریاضی چندان خوب نبودم و این ضعف تا دبیرستان هم ادامه داشت. آموختن ریاضی حال من را بد می کرد. حتی اکنون هم دیدن مسائل ریاضی باعث مضطرب شدنم می شوند.

خبر بد: اضطراب ریاضی شما می تواند به کودکان سرایت کند

اصلا دلم نمی خواهد کودکانم نیز اضطراب ریاضی داشته باشند. پژوهشی جدید نشان می دهد که والدین می توانند اضطراب ریاضی خود را به کودکان منتقل کنند، و آن کودکان در طول سال تحصیلی ریاضی کمتری خواهند آموخت. این اضطراب می تواند موروثی باشد اما پژوهش بیان می کند که اگر والدین همواره در انجام تکالیف کودک به او کمک کنند این همبستگی وجود خواهد داشت. که نشان دهنده این است که ارتباط کمتری با ژن و ارتباط بیشتری با نحوه بروز اضطراب ریاضی والدین دارد و پنهان کردن اضطراب کار آسانی نیست.

 

به همین دلیل تصمیم دارم تا همسرم که مهندس است، مسئول تکالیف ریاضی فرزندمان باشد و همینطور از سنین پایین کودکم را با ریاضی به روش های سرگرم کننده، مواجه کنم. این پژوهش بیان می کند که کتاب های ریاضی، کامپیوتر، بازی های تخته ای، و برنامه های اینترنتی ممکن است باعث شوند احساس خوبی نسبت به ریاضی ایجاد شود. من یادم نمی آید که در کودکی با چیزی کار کرده باشم که هم مرتبط با ریاضی و هم سرگرم کننده باشد. خوشبختانه روز به روز امکانات سرگرم کننده آموزشی بیشتر می شوند و می توانیم کودکانمان را از اضطراب دور کنیم.

تیزلند 1395/11/02 زمان : 17 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب
کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 2218
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 150
  • آی پی دیروز : 137
  • بازدید امروز : 1,867
  • باردید دیروز : 2,118
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 6
  • بازدید هفته : 5,989
  • بازدید ماه : 14,979
  • بازدید سال : 367,131
  • بازدید کلی : 800,744

  • نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد